“Sektörün Baharı İzmir’den Başlayacak”

Metro Rent a Bus Yönetim Kurulu Başkanı Şenol Ayyıldız Metro Turizm’in hedefleri ve sektörün gelişimine dair açıklamalarda bulundu.

Sektörün yeniden ayağa kalkmasının İzmir yolunun kısalmasıyla başlayacak olduğunu belirten Metro  Rent  a Bus Yönetim Kurulu Başkanı Şenol Ayyıldız, “Artan nüfus ve büyüyen Türkiye ile birlikte, 2018 yılını Metro Turizm’in yatırım, planlama, eğitim, kalite, denetim yılı olarak görüyor ve çalışmalarımızı ona göre yapıyoruz. Metro Turizm bu sektörde bireysel otobüsçü ile büyüdü, yine aynı hedefler ile yoluna devam edecek” dedi.

Büyüyen Türkiye

Sektörde şartların ağırlaştığının altını çizen Şenol Ayyıldız “Türkiye’de artık her şehirde üniversite var. Okuyan genç nesil tatillerde mutlaka seyahat edecek ve ailesine gidecek. Ayrıca resmi tatil ve bayramlar bizim için önemli. Artık Avrupa bile yavaş yavaş otobüsle seyahate yöneliyor. Biz bu işi en iyi yapan sektör mensupları olarak işimize konsantre olup geliştirelim. Zor olan bu sektör devam eder ve büyür” dedi.

İstanbul’a inşa edilecek yeni havalimanı ile birlikte entegre taşımacılık ile yeni hatlar açılması gerekeceğinin önemine değinen Ayyıldız, havaalanın hizmete başlaması ile birlikte sektör için yeni hatlar ile sefer noktaları ihtiyacı doğduğunu ifade etti. Ayyıldız ayrıca, sektör mensuplarının kendi aralarında birlik ve beraberlik içinde çalışmaları gerektiğini vurguladı.

2018 Yatırım Yılı

2018 yılını Metro Turizm’in yatırım yılı olarak ilan ettiğini açıklayan Metro  Rent  a Bus Yönetim Kurulu Başkanı Şenol Ayyıldız  “Tüm üreticilerimiz ile her detayı görüşüyoruz. 2018 yılı için 50+50 toplam 100 otobüs yatırımı yapacağız. Tüm üreticiler ile yatırımlarımız için bir araya gelerek görüşeceğiz. 78 ilde faaliyet gösteren ve hizmet veren tek ve ilk firmayız. Firma olarak bir misyonumuz var. Hizmet veren bölgelere üst yönetici arkadaşlarım ile giderek her türlü bilgiyi yerinde alıyoruz. Talep ve istekleri yerinde tespit ediyor ve bu konuya önem veriyorum. Her bölgeye mutlaka gideceğiz.  Metro Turizm olarak 2018 yılını yatırım, kalite, eğitim, denetim yılı olarak planlarımızı yapıyoruz” diye konuştu.

2+1 talebi

Yaptıkları görüşmelerde ve sahadan gelen taleplerde 2+1 araçlara yolcunun daha fazla talep gösterdiğini söyleyen Ayyıldız,  “Yolcunun 2+1 aracı tercih etmesi yatırımlarda bizim tercihimiz 2+1 olarak belirliyor. 2018 yılında yatırım planımız buna göre olacak. Türkiye coğrafi olarak çok büyük ve 80 milyon nüfusu olan bir ülke.  Tabi ki bazı bölgelere 2+2 otobüslerde çalışacak. Biz bu yapıya göre planlama yaparak hizmet vereceğiz. Filomuzda 2+1 otobüs yüzde 60 olup 2+2 sayımız ise yüzde 40 olacaktır” dedi. Ayyıldız ayrıca, Metro Turizm olarak araç yatırımlarını yolcunun istek ve talebine göre yapacaklarını belirtti.

“CIP konseptini geliştireceğiz”

Metro Turizm olarak ilk olarak İstanbul’dan başlayan CIP hattının daha fazla gelişmesi için çalışmalar yaptıklarını dile getiren Ayyıldız, “CIP hatlarımız için daha fazla pilot hatlar gelişecek. CİP araçların konsepti ve konforu farklı ve ön planda. Bu konsepti daha fazla geliştireceğiz” diye belirterek, 2018 yılında Ege ve Güney’de CIP araçların daha fazla bölgede hizmet vereceğini iletti. Ayyıldız, “CIP otobüs filomuzu 2018 yılında 80 adede çıkartmak istiyoruz” diye ekledi.

“Bireysel otobüsçü ile büyüdük”

Metro Turizm’in kurulduğu yıldan itibaren bireysel otobüsçü ile bir model olduğuna değinen Şenol Ayyıldız, “Metro Turizm bireysel otobüsçü ile büyüdü ve model yarattık. Bizimle olan ve kazan kazan mantığı içinde bireysel otobüsçü ile çalışmak istiyor ve onları destekleyeceğiz. Bireysel otobüsçü filosunu yenileyecek ise mutlaka destek olacağız. Metro Turizm bireysel ile var olan firmadır ve yine örnek olacağız. Bu nedenle sektöre girmek isteyen yeni arkadaşlar ile görüşüyoruz. Kazan ve kazan mantığı ile kaliteli hizmet mantığı içinde iş ortağı olmaktır. Tüm hedefimiz çeşitli nedenlerle sektörden ayrılan bireysel otobüsçüyü kazanmak ve yeni yüzleri sektöre kazandırmaktır” diye konuştu.

“24 saat çalışacağız”

Şenol Ayyıldız, 2018 yılında her noktada kusursuz hizmet kalitesi ile çalışma planları yaptıklarını belirterek, “Sezona hazır girmek için çalışıyoruz ve sahada olacağız.  Şubat – Mart başta olmak üzere tüm bölgelerle kamp ve toplantılar yapacağız. Yapılacak toplantılarla birlikte sezona hazır bir şekilde gireceğiz. Metro Turizm her yerde olan bilinen bir markadır. Hedefimiz bu markayı yine layık olduğu noktaya ve yere taşımaktır” dedi. Ekiplerinin ne yapılması gerektiğini bilen bir ekip olduğunu vurgulayan Ayyıldız, 2018 yılını Metro Turizm yılı yapmak için tüm ekip olarak 24 saat çalışacaklarını ifade etti.

Eğitim hamlesi

Metro Turizm’in şehir içi bilet terminalleri, kaptan, host, hostes ve dinlenme tesislerine hizmet veren çalışanlarıyla birlikte ortak hizmet noktasında olmaları gerektiğinin altını çizen Şenol Ayyıldız, “Bizden bilet alan, seyahat eden, dinlenme tesisinde mola veren ve gideceği noktaya kadar her yolcu bizim misafirimiz. Tüm personel olarak disiplin içinde hizmet vermeliyiz. Metro Turizm olarak 2018 yılında tüm personel eğitimlerine ayrı bir değer vereceğiz.  Başta kaptanlar ve tüm personel bizim için ayrı bir değerdir. 2018 yılında tüm enerjimizi eğitime harcayacağız, bizde eğitim bitmeyecek” dedi. Sektöre hizmet veren tüm personelin kalıcı olması için işini sevmesi gerektiğinin önemine değinen Ayyıldız, sektörün eğitimli personel için meslek liselerine ihtiyacı olduğunu ve bunu desteklerini kaydetti. Ayyıldız ayrıca, tüm sektörün, eğitimi ortak sorun görerek bu işin temeline birlikte inmeleri gerektiğini belirterek, “Biz hizmet sektörüyüz ve eğitimli personel hepimizin ortak eksiğidir. Bu sorunu birlikte meslek okulları ile aşmalıyız” diye ekledi.

“İzmir, otobüsçünün baharı olacak”

İstanbul – İzmir yolunun 2018 yılında açılmasıyla birlikte karayolu yolcu taşıma sektörünün yeni bir döneme başlayacağını açıklayan Metro Rent a Bus Yönetim Kurulu Başkanı Şenol Ayyıldız, “Otobüs sektörü hava yolu ve raylı sitemlerle ciddi rakiplerle yarışıyor. Hele hava yolu şirketlerinin zaman zaman yaptığı kampanyalar uzun hatta yolcunun tercihi oluyor.  Diğer taraftan 3’üncü Köprü’nün otobüsçüye getirdiği maliyet az değil. Sektör olarak karadan, havadan ve maliyetlerle boğuşuyoruz” dedi. Konuşmasında 2018 yılında kısalacak olan İstanbul – İzmir yolu ile yeni bir döneme başlanacağının altını çizen Ayyıldız, “Türkiye olarak hükümetimiz çok güzel yollar ve köprüler yaptı. Yollar ile birlikte mesafeler kısaldı ve kazalar azaldı.  Hele şimdi İzmir yolunun 4 saate düşmesi çok önemli bir adımdır. İzmir yolunda yolcu otobüsü tercih edecek. İzmir yolunun kısalmasıyla birlikte Didim, Akçay ve Güney hatları kısalacak ve otobüs seferleri artacak. Büyüyen ve genç bir nüfusa sahip olan Türkiye’de sektörün önü açık, bizler yeter ki işimizi iyi yapalım” ifadelerini kullandı.

“Akıllı iş yapan ayakta kalır”

Her firmanın tüm hesaplarını çok iyi yapması gerektiğini tekrarlayan Şenol Ayyıldız, “Her firma havayolunun gitmediği noktaya sefer yapmalı.  Örnek verirsek Batı Karadeniz’de firma sayısı çoğaldı, nedeni ise havayolunun olmamasıdır. Firmalar bunu fırsata çevirmek için hatlar açıyor ve çalışıyorlar. Ancak biz artık rekabeti fiyatta değil hizmette aramalıyız. Ayrıca otobüslerin 2+1 koltuklu olması ayrı bir sorun, araç yatırımları, artan maliyetlerle her firma hesabını çok iyi yapmak zorunda.  Entegre yerler ve uçağın gitmediği noktalar bizi bekliyor.  Fakat sektörde akıllı işini yapan ayakta kalacak” dedi.

Yönetmelik mutlu etmedi

Yeni Yönetmelikle birlikte beklentilere tam olarak karşılık alamadıklarını belirten Şenol Ayyıldız, “1 özmal araca karşılık 3 kiralık araç verilmesi iyi oldu. Ancak sektör olarak belgelerin birleşmesini talep ettik. Bayramlarda D1 ve D2 belgeli araçlar çalışması için genelge çıkıyor. Bu örnekle neden bunu kalıcı yapmadılar? Öte yandan ağır para cezalarının sektör adına olumsuzluk olduğunu belirten Ayyıldız, telif sorununa da değinerek: “Sektörün telif sorununa hükümetin bir ad koyması gerekir. Biz araçta seyahat eden yolcunun dinlediği müzikte sorun yaşanmasını istemeyiz. Bu sorun sektörün ortak derdidir. TOFED ve tüm firmalar ortak hareket etmeliyiz. Halen bu olaydan mahkemelik olan insanların olduğunu duyuyoruz. 2018 yılında telif yasası çıkmadan sorunu birlikte çözmeliyiz” diye konuştu.